Pagini

luni, 1 noiembrie 2010

RUGACIUNEA INTERPRETATA CU DARUIRE VINDECA!?





Rugaciunea este intotdeauna, mai devreme sau mai tirziu, urmata de un rezultat mai ales daca este facuta cu perseverenta in conditii demne. "Nici un om nu s-a rugat vreodata fara sa resimta uluitoare transformari launtrice sau macar fara sa invete ceva", scrie R.W.Emerson.
Cu toate acestea, adeseori aspiratia catre Absolut sau rugaciunea este considerata de catre oamenii moderni, ca un subiect demodat sau privita drept o superstitie zadarnica, ori ca un rest de barbarie. In ciuda acestei respingeri inconstiente si stranii, se poate spune ca noi aproape nu-i cunoastem deloc efectele si fenomenele complexe pe care totusi ea le implica.

Care sint cauzele acestei ignorante? In primul rind, la baza sa se afla raritatea aspiratiei catre Suprem sau a rugaciunii. Simtul de divin este aproape pe cale de disparitie la oamenii civilizati. Este probabil ca numarul oamenilor care aspira catre Absolut sau se roaga intr-o tara in mod obisnuit nu depaseste 4 sau 5% din totalul populatiei. Apoi, uneori aspiratia catre Absolut sau rugaciunea este sterila, cind majoritatea celor care aspira catre Absolut sau se roaga sint egoisti, mincinosi, vanitosi, farisei, aproape complet incapabili de credinta si dragoste. In sfirsit, efectele ei, chiar atunci cind se produc, ne scapa adeseori, datorita neatentiei si incapacitatii de a percepe inca ceea ce se intimpla. Raspunsul la nazuinta noastra fierbinte, la cererea si la dragostea noastra este dat de obicei intr-un mod lent, insensibil, brusc, aproape inefabil si imperceptibil. Mica voce a inspiratiei divine care murmura acest raspuns pe masura puterii noastre de intelegere, in interiorul nostru, este inabusita usor de zgomotul si agitatia acestei lumi. Rezultatele materiale ale aspiratiei catre Absolut sau ale rugaciunii sint si ele uneori obscure si misterioase; ele se confunda in general, datorita ignorantei noastre crase cu alte fenomene. Putini oameni, chiar printre preoti sau yoghinii incepatori au avut deja ocazia sa le observe intr-un mod profund si precis. Medicii, la rindul lor, din lipsa de interes sau obtuzitate, lasa adesea sa le treaca, fara sa studieze, cazurile yoghinilor avansati care se gasesc uneori la indemina lor. In afara de aceasta observatorii incapabili sa patrunda misterele divine sint derutati prin faptul ca raspunsul este departe de a fi intotdeauna cel asteptat. De exemplu, cutare om care aspira si cere sa fie grabnic vindecat de o boala organica, desi starea lui se amelioreaza, ramine bolnav, dar cu toate acestea moralul lui sufera o adinca si extraordinara transformare in bine. Cu toate acestea, obisnuinta aspiratiei catre Absolut sau a rugaciunii, desi exceptionala, cind este raportata la totalitatea populatiei, este totusi relativ frecventa in grupurile umane evoluate spiritual cum ar fi cele de yoghini sau chiar in cele ramase credincioase religiei stavechi. Doar in aceste grupuri autentice, destul de rare altfel, se mai poate inca studia azi influenta aspiratiei catre Absolut sau a rugaciunii. Printre numeroasele efecte benefice ale acestora, medicul are indeosebi ocazia sa le observe pe cele denumite psihofiziologice si curative.
   
Efectele psihofiziologice ale aspiratiei catre Absolut sau ale rugaciunii

Aspiratia catre Absolut sau rugaciunea actioneaza asupra psihicului, mentalului si corpului intr-un fel specific care pare sa depinda in mare masura de calitatea, intensitatea si frecventa sa. Este usor de cunoscut exact, dupa roadele care apar clar, care este frecventa aspiratiei catre Absolut sau a rugaciunii si intr-o oarecare masura putem chiar intui intensitatea ei. Cit despre calitatea ei, aceasta ne ramine in general necunoscuta, caci, cu exceptia clarvazatorilor, nu avem inca mijlocul de a masura aura radianta, credinta si capacitatea de iubire a altcuiva. Cu toate acestea, felul si modul in care traieste dupa aceea cel ce se roaga, ne poate lumina suficient asupra calitatii invocatiilor realizate de el catre Dumnezeu.
Chiar cind aspiratia catre Absolut sau rugaciunea este de slaba valoare ca intensitate si consta mai ales intr-o recitare stereotipa, mecanica de formulari, ea exercita totusi un anumit efect benefic asupra comportarii si starilor launtrice. Ea intareste in acelasi timp simtul divinului si simtul moral. Termenii in care se realizeaza aspiratia catre Absolut sau rugaciunea genereaza intr-o oarecare masura datorita perseverentei, amplificarea sentimentului datoriei si a responsabilitatii, dublata de o mai mare bunatate chiar privindu-i pe ceilalti oameni.

Astfel s-a demonstrat ca la egalitatea de dezvoltare mentala si intelectuala, caracterul, elevarea launtrica si valoarea morala la cei care aspira catre Absolut sau se roaga constant chiar intr-un fel mediocru, sint totusi cu mult mai ridicate decit la cei care nu o fac deloc. Aceasta dovedeste foarte clar ca in cazul aspiratiei catre Absolut sau a rugaciunii au loc fenomene inefabile complexe de fuziune si rezonanta cu sublimele energii divine.

Cind aspiratia catre Absolut sau rugaciunea este obisnuita si intr-un fel frecventa, influenta ei in fiinta devine foarte clara. Ea determina fenomene oarecum asemanatoare cu cele ale unei glande cu secretie interna, cum este glanda tiroida sau suprarenala, de exemplu: aceste procese complexe constau intr-un fel de transformare gradata, psihica, mentala si organica. Aceasta transformare destul de evidenta si pentru ceilalti se face intr-un mod progresiv. Omul se detaseaza spiritual de el si se vede asa cum este. El isi descopera atunci cu o extraordinara luciditate  egoismul, lacomia, rautatile, greselile de judecata, perversitatile si orgoliul; se supune atunci mult mai bine indeplinirii datoriei morale si ajunge spontan sa capete o stare extatica de umilinta intelectuala. Astfel, incetul cu incetul, in fata lui se deschide imparatia atotputernica a harului divin... Incetul cu incetul se trezeste si se amplifica in el o pace interioara euforica, o armonie datatoare de fericire a activitatilor nervoase si morale, o mai mare putere de a indura saracia, stressul, calomnia, grijile, pierderea celor dragi, durerea, boala, moartea. Astfel, doctorul care isi vede bolnavul ca incepe sa aspire catre Absolut sau sa se roage, are de ce se bucura. Calmul produs de aspiratia catre Absolut sau de rugaciune este un puternic sprijin pentru terapeutica.

Cu toate acestea, aspiratia catre Absolut sau rugaciunea nu trebuie sa fie asemuita de cei opaci si ignoranti cu morfina; caci ea determina in acelasi timp cu linistea launtrica euforica si o integrare superioara a activitatilor mentale, un fel de inflorire accelerata a personalitatii, uneori ea trezeste si chiar amplifica eroismul. Ea isi insemneaza credinciosii plini de o credinta de nezdruncinat cu o pecete deosebita. Prezenta acestei comori ascunse in adincul organelor, a sufletului, a mintii si a spiritului se traduce adeseori prin puterea uluitoare a privirii, linistea radianta a tinutei, bucuria misterioasa, senina a expresiei, barbatia ideala a purtarii si, atunci cind este nevoie, prin simpla acceptare detasata a mortii de catre soldati sau martiri. Sub aceasta influenta sublima, enigmatica si nelimitata, chiar si cei nestiutori sau intirziati mental, slab sau neinzestrati, folosesc (adeseori surprinzator chiar si pentru ei) cu mult mai bine fortele lor psihice, mentale, intelectuale si morale. Este evident pentru cel care o realizeaza ca aspiratia catre Absolut sau rugaciunea ridica oamenii cu mult deasupra nivelului lor moral, psihic si mental, dobindit prin ereditate sau educatie. Acest contact inefabil cu Dumnezeu ii face sa fie patrunsi de pacea divina si aceasta pace emana mereu din ei influentindu-i si ajutindu-i in mod binefacator chiar si pe ceilalti. Acesti oameni poarta cu ei pretutindeni pacea si linistea divina pe care o emana in jurul lor sub forma unui cimp sublim. Din pacate, nu se gaseste acum in omenire decit un numar mic de oameni care stiu sa aspire catre Absolut sau sa se roage. Cei care practica cu consecventa si reusesc sa inteleaga prin experienta spirituala directa misterele aspiratiei catre Divin si ale rugaciunii se folosesc cu mai multa incredere de aceasta si au rezultate excelente.

Efecte curative (vindecari) ale aspiratiei catre Absolut sau ale rugaciunii

Vindecarile prin intermediul aspiratiei catre Absolut sau rugaciune au atras atentia oamenilor din toate timpurile, uimindu-i. Astazi inca, in mediile in care se realizeaza o constanta aspiratie catre Absolut sau se fac rugaciuni se vorbeste adesea de vindecari obtinute prin aspiratie plina de fervoare catre Absolut sau prin rugile fierbinti, adresate lui Dumnezeu sau chiar sfintilor. Dar, atunci cind este vorba de boli usoare susceptibile de a se vindeca spontan sau cu ajutorul medicatiei obisnuite, se obiecteaza de catre cei sceptici ca este greu de stiut care a fost cauza sau agentul adevarat al vindecarii miraculoase. Rezultatele aspiratiei catre Absolut sau ale rugaciunii pot fi constatate cu o deplina certitudine numai in cazurile in care orice terapeutica este de prisos sau deja a dat gres. Biroul medical din Lourdes, pentru studiul si evidentierea vindecarilor miraculoase, a adus un mare serviciu stiintei demonstrind realitatea de netagaduit a acestor vindecari produse datorita aspiratiei catre Absolut sau ale rugaciunii.

Aspiratia plina de fervoare catre Absolut sau rugaciunea are uneori un efect - ca sa spunem asa - exploziv si fulgerator. Au fost nenumarate cazuri de bolnavi care s-au vindecat aproape instantaneu, cum am mai spus, de boli ca: lupus al fetei, cancer, infectii renale, ulcere, tuberculoza pulmonara, osoasa sau peritonita. Fenomenul se produce aproape intotdeauna cam in acelasi mod: mai intii o mare durere, apoi aparitia neintirziata a sentimentului de a fi complet vindecat. In citeva secunde, iar uneori cel mult in citeva ore simptomele dispar si leziunile anatomice se repara ca prin farmec. Miracolul este caracterizat printr-o accelerare putem spune grozava a procesului normal de vindecare. Chirurgii si fiziologii nu au observat niciodata pina in prezent, in cursul tuturor experientelor lor, o astfel de accelerare cum este aceea, care survine in cazul vindecarilor miraculoase, determinate de aspiratia catre Absolut sau de catre rugaciune.

Nu este totdeauna neaparat necesar ca insusi bolnavul sa aspire cu fervoare catre Absolut sau sa se roage pentru ca sa se produca astfel de fenomene miraculoase. Chiar si copiii mici care nu stiau inca sa vorbeasca, precum si necredinciosii curiosi, au fost instantaneu vindecati la Lourdes daca alaturi de ei cineva se ruga sau aspira catre Absolut. Rugaciunea sau aspiratia plina de fervoare catre Absolut facuta pentru un altul este intotdeauna mai rodnica decit cea facuta pentru sine insusi, deoarece datorita detasarii ce survine, egoul este diminuat si depasit (transcendat). Efectul ei pare sa depinda de intensitatea si de calitatea acesteia, fiind direct proportional. La Lourdes minunile sint ceva mai rare in prezent decit erau in urma cu patruzeci sau cincizeci de ani deoarece intensitatea aspiratiei catre Absolut si credinta in Divin au scazut. Acum bolnavii nu mai gasesc acolo atmosfera intensa si sublima de adinca reculegere si transfigurare care domneau odinioara (Daca eseul despre rugaciune este scris dupa 1944, doctor Alexis Carrel considera ca vindecarile miraculoase de la Lourdes au fost, datorita credintei ferme in Divin, in plenitudinea lor, in ultimul deceniu al secolului al XIX-lea). Pelerinii de azi au devenit banali turisti curiosi iar rugaciunile lor in general superficiale si egoiste au astazi efecte mai mici datorita lipsei de credinta si a diminuarii aspiratiei catre Absolut.

Acestea sint rezultatele aspiratiei catre Absolut sau ale rugaciunii, pe care le cunosc cu certitudine. Pe linga ele mai sint o multime de alte efecte complexe care nu pot fi inca definite. Istoria sfintilor, ca si a practicantilor yoga avansati chiar si a celor din epoca moderna, relateaza multe fapte si realizari minunate. Nu exista indoiala ca majoritatea minunilor atribuite de pilda preotului din Ars, sau lui Padre Pio, sint adevarate. Acest ansamblu de fenomene ne introduce intr-o lume noua, fascinanta prin bogatia aspectelor sale, a carei cercetare nu a inceput inca si care va fi in viitor plina de surprize. Ceea ce stim insa in mod cert este ca aspiratia plina de fervoare catre Absolut sau rugaciunea produce efecte complexe tangibile. Oricit de ciudat ar parea la prima vedere, acest aspect trebuie totusi sa-l privim drept un adevar fundamental care vine sa confirme inca odata stravechea intelepciune biblica care spune:"I se da numai celui care cere si i se deschide totdeauna celui care bate".


sursa: www.angelinspir.ro

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu